2012. december 6., csütörtök

Kocsma is volt az óvoda...

Ők az előadók - én a néző...
Évek óta küldünk ruhát, játékot és más holmikat a bátonyterenyei Napsugár Óvodának, akik hónapokkal ezelőtt invitáltak, hogy nézzem meg kikhez jutott el a kapott segítség. Bár az óvodát már régen kijártam, öt éves fiam miatt érintett vagyok a témában és biztosan állíthatom: gyerekeken segíteni az egyik legjobb dolog a világon. 

Zavarba ejtően indult a bemutató. Alig érkeztem meg a helyszínre, percek múlva bevezettek egy nagyobb szobába, ahol mintegy ötven kisgyermek zsúfolódott össze. Velük szemben kellett leülnöm egy székre, mivelhogy a lurkók egy rövid műsorral készültek a tiszteletemre: ahogy az intézmény vezetője felkonferált, állítólag nekem köszönhető a sok ajándék, amit az óvoda kapott. A gyerekek pedig lelkesen énekeltek, szavaltak, tapsoltak, egyikük menet közben odaszaladt hozzám és megölelt, így kifejezve háláját. Persze gyorsan tiltakozni kezdtem: nem én adtam ezeket a holmikat, hanem olyan nagylelkű emberek, akik szeretik a gyerekeket és gondolnak rájuk. Hála Istennek, vannak még ilyenek ebben a világban.

A Napsugár óvoda három csoportban foglalkozik mintegy kilencven gyermekkel - köztük pedig akad olyan is, aki nagycsaládból származik. Bár a szülők dolgoznak, nem tudnak normális körülmények között megélni, az anyagiak hiánya pedig sok apróságban, például gyermekük ruházkodásán is meglátszik. Ez volt az oka, hogy úgy döntöttünk, a Bátonyterenyei Polgárokért Közhasznú Egyesületen keresztül támogatást nyújtunk számukra.

Az óvoda épülete
Az intézmény története bizonyos szempontból kalandosnak nevezhető. Maga az épület egy bányaigazgató lakása volt, később pedig egyszerre működött kocsmaként és óvodaként. A két, finoman szólva is összeférhetetlen funkciót egy fal választotta el egymástól. Nem csoda, hogy ebben az időben általában az apukák jöttek a gyerekekért... A "kocsmaóvoda" rendszer persze nem maradhatott meg hosszú távon. Végül a gyerekek győztek és ma már az egész ingatlan az ő fejlődésüket, felügyeletüket és növekedésüket szolgálja.

A növekedéshez Isten ismerete a legjobb alternatíva: heti egy alkalommal hitoktatás is van az óvodában, de megtudtam, hogy maga az intézmény és a gyermekek is teljesen nyitottak az evangélizációra, mármint ha akad valaki, aki szeretne nekik plüssjátékoknál és használt ruhánál többet nyújtani. Nomeg az evangélizációk után hajlandó leülni egy székre és meghallgatni hogyan énekelnek és szavalnak neki a gyerekek. Szerintem jó ajánlat.

Sytka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése